Ple Municipal Gener 2022
Ple municipal Novembre 2022
- Presa de possessió del càrrec de regidor de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, del senyor David Solsona i Font.
- PART RESOLUTÒRIA

2.1. Aprovació de l’acta de la sessió del Ple ordinari núm. A1112021000016, de data 27 de desembre de 2021. -A FAVOR-
2.2. Aprovació de la minuta del Conveni de col·laboració entre els Ajuntaments d’Abrera, Castellví de Rosanes, Collbató, Esparreguera, Martorell, Olesa de Montserrat, Sant Andreu de la Barca i Sant Esteve Sesrovires, per dur a terme un projecte supramunicipal en l’àmbit de l’actuació dels Centres Locals de Serveis a les Empreses, amb una durada fins al 31 de març de 2024. -A FAVOR-
2.3. Aprovació de la minuta del Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca i el Consell Comarcal del Baix Llobregat, per a la gestió del projecte singular “Joves en Acció”, en el marc de la convocatòria per a l’any 2021, de projectes singulars del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, durant l’any 2022. -A FAVOR-
2.4. Aprovació de l’establiment del règim de fiscalització i intervenció prèvia de les despeses i obligacions de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, subjectes a funció interventora, d’acord amb l’article 13 del Reial decret 424/2017. -A FAVOR-
2.5. Aprovació inicial de la modificació de les Bases específiques reguladores de les subvencions per a l’any 2018, destinades a activitats, projectes i serveis en els àmbits de Cultura, Participació Ciutadana, Serveis Socials, Cooperació, Ensenyament, Esports, Joventut i Polítiques d’Igualtat, i del seu Annex VI. –ABSTENCIÓ-
Respecte a subvencions esportives, vam proposar modificar el barem de puntuació en el següents punts:
Socis, reduir la quantitat de punts per cada soci de les entitats, per no devaluar el valor de punt. I sobretot, que aquest barem s’orientés ajudar a les entitats més petites i menys capacitat de captar altres punts de valoració indicats en aquestes bases.
Inclou un nou punt valorable, com son els projectes socials. Ens sembla correcte aquest nou punt. Però ens genera dubtes i així els vàrem traslladar al govern, quins seran els criteris que valoraran si es o no un projecte social. Vam demanar que es detallessin els criteris perquè la decisió d’atorgació fos el més objectiva possible.
- Diferència abismal altre cop entre les llicències federades i consell esportiu? Ambas promocionen l’esport de base i infantil. Crear tanta diferencia no és bo.
- Proposem:
- Per cada llicència consell escolar 30 punts en comptes de 50.
- Deixar igual l’escandall per les federades.
- Proposem:
2.6. Aprovació inicial de les Polítiques de Gestió Documental de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca. -A FAVOR-
2.7. Designació del regidor de Promoció Econòmica, Ocupació, Formació, Indústria, Comerç i Turisme, senyor Juan Pérez López, com a representant de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca en el Consell General de l’Associació Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona. -A FAVOR-
- PART DE CONTROL

3.1. Despatx d’ofici de l’alcaldessa.
3.2. Retre compte al Ple de la corporació dels decrets de l’Alcaldia núm. 2021DECL002841; 2021DECL002857; 2021DECL002909; 2021DECL002934; 2022DECL000016; 2022DECL000025 i 2022DECL000032, de dates 24, 28 i 31 de desembre de 2021, i 7, 11 i 12 de gener de 2022.
3.3. Retre compte al Ple de la corporació de la relació de factures corresponents al segon trimestre del 2021, de les quals ha transcorregut més de tres mesos des de la seva anotació en el registre de factures, i no s’ha fet el corresponent expedient de reconeixement de l’obligació, en compliment de l’article 5.4 de la Llei 15/2010, de 5 de juliol.
3.4. Moció presentada pel grup municipal de PODEMOS, en data 13 de gener de 2022, amb registre d’entrada núm. E2022000708, per a impulsar un Pla comunitari de salut mental per a menors, adolescents i joves a Sant Andreu de la Barca. -A FAVOR-
Es important que l’ajuntament faci tot el que tingui com a competència pròpia:
promoció i prevenció de la Salut mental de tota la ciutadania. Malgrat no tots els agents siguin de competència municipal, defensem la idea de que cal tenir un mapa de recursos de tots els recursos tant públics com privats que faciliten la inclusió social a les persones i sobretot joves amb algun problema de salut mental. Cal fer molta sensibilització i lluita contra l’estigma a més a més de que els clubs esportius o entitats culturals i socials ajudin a desenvolupar les habilitats dels perfils més vulnerables.
La detecció i la prevenció són temes molt importants però cal que les persones estiguin formades per fer-ho bé. Per tant l’ajuntament ha de proporcionar formació i eines per a la detecció de casos de salut mental als professionals públics.
El pacte nacional de salut mental ja s’ha posat en contacte amb les entitats municipalistes per a poder comptar amb elles per a desenvolupar plans i oferir-los campanyes de lluita contra l’estigma i sensibilització de la salut mental. El pacte té la intenció, confiem, que escoltarà els municipis que són els que estan a peu de trinxera i consensuarem les accions que s’hagin de fer.
Ho podem dir ben alt i estar-ne orgullosos, Catalunya està compromesa amb la Salut Mental, i no només ara, però es amb la pandèmia de la Covid s’ha evidenciat que cal fer un esforç sense precedents.
- Catalunya disposa d’una Xarxa de referència a Europa, amb una Pla Director de salut mental amb les tragèdies, objectius i accions totalment alineades amb les directrius de OMS. (Amb una carta assistencial amb inversió de gairebé 600M€ i professionals implicats i proactius).
- En l’anterior mandat la Generalitat va posar el focus a generar canvis pel model de Salut
Mental. Canvis orientats fonamentalment cap a la comunitat i amb la comunitat, amb la voluntat d’acompanyar a la persona i a la família en el cicle de la vida. Actuacions que s’han portat a terme:
- Programes d’atenció especifica a la comunitat
- Programa de Col·laboració de Salut Mental a l’Atenció Primària (en 69 dels 74
- centres de CSMA hi envien professionals.)
- Programa de Psicosis Incipient: 60 amb dotació de RRHH
- Programa de suport Individualitzat desplegat a tots els centres
- Reconversió dels Centres de dia a Serveis de Rehabilitació Comunitària (SRC) En tenim 63 amb més de 402 professionals
- Programa d’abordatge integral sobre els casos de Salut Mental d’elevada complexitat.
- Inversió de 458 M€, que representa 28 M€ + respecte el 2017
3.5. Moció presentada pel grup municipal del PSC-CP, en data 14 de gener de 2022, amb registre d’entrada núm. E2022000752, de suport a la reforma laboral i el diàleg social per la seva incidència al món local. – ABSTENCIÓ –
Per començar que el títol de la moció no és representatiu del text, perquè això que sembla tan generalista “suport a la reforma laboral i el diàleg”, en el fons, en el text expositiu i en els acords, el que es busca es un recolzament sense dissidència a la proposta de reforma del govern de Pedro Sánchez.
Com vostès saben la política no es fa des dels maximalismes, no es pot pretendre portar una qüestió tan important com la reforma laboral, i dir-li al congrés: no és pot tocar ni una coma. Demanem al govern espanyol que s’obri a negociar per assolir una reforma laboral realment transformadora i que recuperi els drets laboral.
La proposta de reforma laboral del govern de PSOE i UP no representa la derogació de les anteriors reformes laborals, ni n’ataca els aspectes més lesius, malgrat el que havien promès als seus votants. És una mena de maquillatge de la reforma laboral del PP i va acompanyada d’una important venda de fum. Ara per ara, i si el text no cambia és insuficient.
I perquè ho es?
- No recupera la retallada de les indemnitzacions per acomiadament.
- No recupera els salaris de tramitació en casos d’acomiadaments improcedents.
- No dota l’administració de mecanismes per frenar EROs abusius d’empreses que han rebut ajuts públics.
- No lluita contra la parcialitat als contractes.
- No fa prevaldre els convenis autonòmics.
- No dota de més mitjans la inspecció de treball, per exemple per acabar amb la bretxa salarial.
- La proposta no modifica les causes d’acomiadament, de modificació substancial de condicions de treball ni de trasllats. Tampoc el preu de les indemnitzacions ni els salaris de tramitació, així com les autoritzacions administratives pels ERO, les causes d’inaplicació de convenis col·lectius, ni introdueix cap mesura per combatre la parcialitat laboral, que afecta sobretot les dones.
PSOE i UP tenen l’oportunitat de negociar amb els partits d’esquerra ja que existeix una correlació de forces suficient al Congrés dels Diputats per recuperar els drets manllevats a les persones treballadores. Malauradament, veiem representants del PSOE més preocupats per perdre el suport de la CEOE que per blindar els drets laborals.
Aquesta moció, el que hauria de defensar és que la reforma laboral aconseguís més drets laborals per a les persones treballadores del nostre país i més eines per la Govern de la Generalitat per garantir-los. Deixeu-me un comentari, això un govern progressista no li hauríem de demanar. En aquesta proposta que encara té marge de negociació, ha d’incloure:
- El retorn de l’autorització administrativa de tots els Expedients de Regulació d’Ocupació per part de la Generalitat.
- Eliminar la bretxa salarial entre homes i dones.
- La prevalença dels convenis autonòmics davant dels convenis generalistes estatals.
- El ple retorn dels salaris de tramitació, reforçar la Inspecció de treball a Catalunya, així com la lluita contra les subcontractacions i l’abús dels contractes parcials.
- Recuperar la indemnització de 45 dies per any treballat, en casos d’acomiadament.
Potser el PSOE i UNIDAS PODEMOS prefereixen aprovar-la amb la dreta i no amb les forces d’esquerres… Bé que durant 9 mesos han estat negociant amb la CEOE. Si no mouen fitxa, és perquè prefereixen que sigui aprovada amb Cs…
3.6. Moció presentada pel grup municipal de FEM Sant Andreu-AM, en data 17 de gener de 2022, amb registre d’entrada núm. E2022000827, en defensa i protecció de l’escola i la llengua catalana. -A FAVOR-
0 Comments