Plenari Municipal Juny 2021

Publicat per Fem Sant Andreu el

Part Resolutòria

Part Resolutòria Ple Juny 2021

1.1. Retre compte al Ple de la corporació de l’escrit del Consell Comarcal del Baix Llobregat, amb registre d’entrada núm. E2021011126, de data 9 de juny de 2021, pel qual, notifiquen l’acord adoptat pel Ple d’aquest organisme, de data 31 de maig de 2021, de reivindicació d’un servei de transport escolar als barris, nuclis urbans i urbanitzacions dels municipis del Baix Llobregat que tinguin problemes de mobilitat per arribar als seus centres educatius de referència.

1.2. Aprovació del Protocol municipal sobre violències sexuals i LGTBIfòbiques a l’espai públic i contextos d’oci.

1.3. Aprovació de la minuta del Conveni de col·laboració entre Microbank, Caixabank i l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, per a facilitar l’accés al finançament, microcrèdits, a emprenedors i empreses que accedeixen a la Regidoria d’Ocupació i Formació de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, per a l’any 2021.

1.4. Atorgament de la Medalla de la Ciutat al col·lectiu de voluntaris de Sant Andreu de la Barca, en reconeixement de la tasca fonamental feta durant la pandèmia de la Covid-19, i el paper essencial d’aquest col·lectiu per a la societat.

1.5. Modificació del nombre de personal eventual, aprovat pel Ple de la corporació, en sessió extraordinària i urgent de data 20 de juny de 2019, consistent en l’augment d’un efectiu més al personal eventual per aquesta legislatura 2019-2023; i establir les característiques, dedicació i retribucions un nou personal eventual de confiança i assessorament especial..

1.6. Aprovació del Conveni de col·laboració entre l’IMPSOL i l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, relatiu a la cessió en arrendament, amb opció de compra, de 45 habitatges 

1.7. Declaració institucional per a la declaració del dia 28 de Juny com el dia de l’alliberament LGTBI.

Part Control

Part Control Ple Juny 2021

2.1. Moció presentada pel grup municipal de FEM Sant Andreu-AM,amb registre d’entrada número E2021011198, de data 10 de juny de 2021, per a la incorporació del permís retribuït de menstruació i climateri a l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca. –A FAVOR-

2.2. Moció presentada pel grup municipal de FEM Sant Andreu-AM, amb registre d’entrada número E2021011198, de data 10 de juny de 2021, per garantir la pluralitat i independència de la comunicació pública local. –A FAVOR-

2.3. Moció presentada pel grup municipal del PSC-CP, amb registre d’entrada número E2021011239, de data 11 de juny de 2021, per a requerir al nou govern de la Generalitat de Catalunya que resolgui les polítiques públiques i deutes pendents amb els municipis i el món local, el seu “deute ciutadà”.   – ABSTENCIÓ – 

La moció que ens presenta el PSC pot semblar inofensiva i idíl·lica, és més pot arribar a confondre a la ciutadania i mal informant-la. El PSC porta anys intentant crear un relat fals i trampós. La Generalitat no només ha anat saldant els deutes pendents de pagament, sinó que la despesa supera la del 2010, acabant amb les retallades.

          El pressupost 2020 té un augment de 3.070 M€ (12,6%) en la despesa no financera i no finalista, que passa dels 24.442 M€ el 2017 als 27.512 M€ actuals.

          Un 26,4% més d’inversió pública: 419 M€ d’Inversions respecte al 2017, un 26,4% més, on es pot destacar:

  •  polítiques de salut (13,7%) 
  • carreteres (10,1%)
  • infraestructures ferroviàries (9,7%)
  • cicle de l’aigua (9,5%)
  •  educació (9,1%)
  • habitatge i actuacions urbanes (8,3%).

          Per fer front a la pandèmia, el Govern va destinar 120 milions d’euros més als ajuntaments amb un complement del Fons Català de Cooperació Local. 

Sembla que l’estratègia del PSC passa per intentar vendre la idea d’una Catalunya paralitzada, quan res més lluny de la realitat. En realitat el que el PSC fa és ofegar els catalans i les catalanes amb una estratègia de negar els recursos per dalt i exigir-los per sota, com hem vist en molts altres temes…

o   Per exemple, la demanda interna, és a dir la suma de la inversió i el consum públic i privat, no arribi ni al 90% del seu PIB; mentre que en altres comunitats la seva demanda interna depassa àmpliament el que produeixen. 

o   O el fet que de rebre el mateix percentatge de PIB que la mitjana de comunitats, Catalunya hauria de rebre 7.000 milions d’euros/any més. És a dir, anualment, 25 vegades els 279 milions que la moció reclama.  

El PSOE són els responsables d’impulsar i mantenir les regles fiscals, i ha estat la força de partits com Esquerra republicana, EnComú Podem, la Cup que ha aconseguit fer-los canviar i que s’abandonin unes regles fiscals que venien ofegant ajuntaments i comunitats autònomes que van ser imposades per governs socialistes (a Madrid però també a Brussel·les)

Si volen reclamar deute ciutadà potser que cal fer-ho al govern socialista que va obligar a la Generalitat a unes retallades pressupostàries mai abans vistes i no li va fer arribar uns recursos imprescindibles, entre els quals molts dels que havien d’arribar als ajuntaments i que ara, paradoxalment, reclamen a la Generalitat.

Catalunya ja ha fet els deures. El juliol passat el Govern va presentar el Pla per a la reactivació econòmica i la protecció social (Punt 4 de la Moció), amb l’objectiu de mobilitzar fins a 31.700 M€. Els eixos prioritaris del pla: l’economia per la vida (incloent-hi els sectors de la salut, l’agroalimentari i la biotecnologia), la digitalització de l’economia i la societat, la transició ecològica, l’impuls a la societat del coneixement, la internacionalització i la perspectiva de gènere.

 Dit tot això, el Govern s’està movent i treballant, poster això és el que molesta aquells que prefereixen el: “com pitjor per tots, millor per alguns, per ells…” Nosaltres volem concòrdia i evitar confrontacions. Mirin el deute de la generalitat amb l’ajuntament és de 161.286,69 €, això suposa un 0,576% del pressupost municipal o que es el mateix, un any de salari dels tres assessors i càrrecs de confiança del Partit Socialista a l’Ajuntament.

El deute no efímer, sinó es una qüestió i quantificable, en la moció que ens presenten

2.4. Moció presentada pel grup municipal de PODEMOS, amb registre d’entrada número E2021011240, de data 11 de juny de 2021, per a la compensació ecològica per la pèrdua de l’entorn proper a “La Roca del Amor”. –A FAVOR-

2.5. Moció presentada pel grup municipal de PODEMOS, amb registre d’entrada número E2021011243, de data 11 de juny de 2021, de suport a la iniciativa per una llei que garanteixi el dret a l’habitatge. –A FAVOR-

Aquesta Moció ja es va consensuar al Fòrum Social del Baix Llobregat i té un amplíssim suport, el nostre grup municipal votarà a favor.

Moció parla d’aprovar un llei d’àmbit nacional que regulí el preu del lloguer, en el seu punt 4, aprofito per recordar que fa pocs dies el Govern de l’Estat a portat al Suprem la Llei catalana de regulació del preu del Lloguer, tot i que no ha demanat la suspensió cautelar. 

És això un greu error polític que el Gobierno recorri la Llei catalana de regulació dels lloguers. Intentar torpedinar una llei que ajudar la gent, la qual no entén de competències entre institucions, sinó de poder tenir un habitatge. 

A més és una llei que esta donant molts bon fruits, a Catalunya en les primers mesos de desplegament, Els preus dels arrendaments ha baixat per sobre la mitjana als municipis on s’ha aplicat la llei per limitar el cost dels lloguers, més de dos punts respecte als municipis on no s’ha aplicat el marc de regulació, a més el nombre de contractes s’hi ha mantingut

Categories: Plenaris

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Atenció: aquest lloc web utilitza cookies (galetes), tant pròpies com de tercers, per a recopilar informació estadística de la vostra navegació, així com per a oferir-vos un servei personalitzat. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús., Més .plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
Skip to content