Plenari municipal febrer 2021

Publicat per Fem Sant Andreu el

El dijous 25 de febrer va tenir lloc telemàticament el ple ordinari del mes de febrer. Seguidament us fem una explicació de quin va ser el posicionament del grup respecte a cada punt, debat i votació.

1.1. Aprovació de l’acta de la sessió núm. A1112021000002 del Ple ordinari, de data 28 de gener de 2021.

1.2. Ratificació del Decret de l’Alcaldia núm. 2021DECL000214, de 12 de febrer, per a bescanviar el dia 3 d’octubre de 2021 pel dia 10 de gener de 2021, com a dia festiu amb obertura comercial autoritzada.

1.3. Retre compte al Ple de la corporació dels decrets de l’Alcaldia núm. 2021DECL000126; 2021DECL000127; 2021DECL000128; 2021DECL000129; 2021DECL000144 i 2021DECL000195, en matèria d’organització i de l’establiment d’un servei públic.

1.4. Aprovació de la modificació parcial de la relació de llocs de treball de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca. –ABSTENCIÓ-

1.5. Modificació de la denominació de les quatre comissions informatives creades i mantenir la seva composició amb la proporcionalitat existent entre els diferents grups polítics, aprovada pel Ple de data 20 de juny de 2019, d’acord amb la nova organització municipal (Comissió Informativa d’Alcaldia; Comissió Informativa de Govern Obert, Serveis Generals, Planificació i Economia; Comissió Informativa de Promoció de la Ciutat; i Comissió Informativa de Serveis a la Ciutadania i Polítiques Socials). –ABSTENCIÓ-

1.6. Aprovació del Pla estratègic de les subvencions de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, per a l’exercici de 2021. –A FAVOR-

Tal com vam sol·licitar a la comissió informativa, reiterem la nostra petició de que certs tipus de subvencions que actualment estan en mode postpagament, és a dir, que s’ha de justificar la despesa per després poder cobrar la subvenció, es canviïn a mode prepagament, en especial les subvencions de material i/o llibres escolars, amb la conseqüent certificació d’autoresponsabilitat ( de la mateixa manera que es va procedir a les segones ajudes als comerços pel COVID19 ).

1.7. Aprovació de les Bases reguladores per a la sol·licitud i atorgament de subvencions per part de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, per a l’increment de l’ocupació efectiva amb la contractació de treballadors/es en situació d’atur de Sant Andreu de la Barca (Sant Andreu Avança per l’Ocupació VII). –A FAVOR-

Com a prec, els hi demanem que de forma proactiva informin als grups municipals del progrés d’aquest tipus de subvencions, indicant el % econòmic sobre el total, el nombre d’empreses que s’hi ha inscrit, el nombre de treballadors que s’han acollit, i ja no només d’aquest pla sinó de tota la resta de subvencions que per part de l’Ajuntament s’otorgen tant a empreses com a particulars ( instal·lació plaques fotovoltaiques, etc.. )

1.8. Aprovació inicial de l’establiment del Servei Públic de Mediació Ciutadana de Sant Andreu de la Barca; de la Memòria, el Projecte d’establiment i el Reglament regulador de l’esmentat servei. –A FAVOR-

Des de FEM-Sant Andreu creiem que l’establiment d’aquest servei  públic de mediació és una aposta per la millora de la convivència veïnal, es sense dubte un pas important. Els únics inconvenients que trobem són: per una part que sigui un servei externalitzat, i que l’equip de govern no aposti per la creació d’aquest servei amb personal propi i segon, les poques hores de dedicació, 20 hores a la setmana amb dues persones mediadores, que faran 10 i 10 hores cadascú.

1.9. Aprovació de la modificació de l’Annex VI (Subvencions destinades a activitats i iniciatives esportives) de les Bases específiques reguladores de les subvencions destinades a activitats, projectes i serveis en els àmbits de Cultura, Participació Ciutadana, Serveis Socials, Cooperació, Ensenyament, Esports, Joventut i Polítiques d’Igualtat. –A FAVOR-

Des de Fem Sant Andreu fem  una aposta per l’esport. En aquest cas es presenta una sèrie d’informes on hem pogut veure i experimentar que l’any 2020 ha castigat fort a l’esport. No només va ser durant el confinament total sinó que al llarg de l’any s’ha anat patint una sèrie de canvis i restriccions que ha fet arribar a moments delicats. Que s’ aposti per ajudar amb les subvencions a les diferents entitats esportives que s’han tingut que reinventar, es un respir per totes elles. Estem al costat dels santandreuencs i santandreuenques que tindran el nostre suport.

1.10.Adhesió de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca al 4t Pla transversal de Polítiques Feministes del Baix Llobregat 2021-2025. –A FAVOR-

 

PART DE CONTROL

2.1. Moció presentada pel grup municipal de FEM Sant Andreu-AM, en data 10 de febrer de 2021, amb registre d’entrada núm. E2021002349, per a la implementació a través d’una APP mòbil de la gestió de l’aparcament en zona blava i càrrega i descàrrega. –A FAVOR-

2.2. Moció presentada pel grup municipal de FEM Sant Andreu-AM, en data 10 de febrer de 2021, amb registre d’entrada núm. E2021002351, per a l’eliminació de la Taxa Rosa i per la bonificació de productes d’higiene femenina.  –A FAVOR-

2.3. Moció presentada pel grup municipal de PODEMOS, en data 11 de febrer de 2021, amb registre d’entrada núm. E2021002432, per a la finalització del contracte de concessió del servei d’aigües de Sant Andreu de la Barca. –A FAVOR-

 

PRECS I PREGUNTES

Fem Sant Andreu va realitzar les següents preguntes al plenari:

1.Preguntem sobre  la Zona d’Esbarjo per a Gossos (conegut com Correcan o Pipican) al costat del Parc Central:

  • Hi ha diverses mates de canya. Als gossos els agrada mossegar les que han caigut, però sovint se’ls claven estelles.
  • Hi ha només 5 arbres baixos. Durant el bon temps, els propietaris dels animals no tenen enlloc on arrecerar-se.
  • Les tanques que el perímetre estan trencades per alguns punts. Els propietaris de gossos hi posen rocs grans, però la degradació continua.
  • Per quan està previst arrencar les mates de canya i plantar-hi algun arbre de fulla caduca que doni ombra a l’estiu i deixi passar el sol a l’hivern?

2.Preguntem a la regidora d’Educació Sra. Saray Cantero, si hi ha alguna anomalia per la qual no s’ha publicitat ni promocionat per part del consistori les jornades de portes obertes, quan a l’any passat aquestes dates ja ho havien fet. Vam pregar que la regidoria d’educació encapçalada per Cs, fos més diligent i és coordines amb els centres per vetllar per l’èxit d’aquestes jornades.

3.Preguntem a la regidora de seguretat Sra. Maite Navas, si tenen previst fer alguna campanya d’abast escolar i familiar per la problemàtica dels patinets elèctrics, i per tal de garantir la seguretat a les calzades i voreres. Vam insistir que més enllà dels controls i sancions, cal fer pedagogia i explicar les noves directrius de la DGT en aquest hàbit, a les escoles i a les famílies.

4.Instem a l’equip de govern, que després de l’informe que va realitzar els serveis jurídics de l’Ajuntament, posicionant-se a favor de que la ciutadania pugui participar al plenari municipal en el torn de precs i preguntes, exposant qualsevol qüestió relacionada amb la ciutat.


0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Atenció: aquest lloc web utilitza cookies (galetes), tant pròpies com de tercers, per a recopilar informació estadística de la vostra navegació, així com per a oferir-vos un servei personalitzat. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús., Més .plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies